Dyskryminacja?

hijab_hoodie_by_diddywut-d3f17vz

Zwolniona z urzędu marszałkowskiego pracownica skarży się, że była dyskryminowana po przejściu na islam. Jak twierdzi, przełożonym nie podobało się, że przychodziła do pracy w chustce na głowie i długich spódnicach. Dochodzenie w tej sprawie prowadzi prokuratura.
– Na islam przeszłam w 2008 roku. Zgodnie z zasadami tej religii przychodziłam do pracy w chuście zakrywającej włosy i długich, ciemnych spódnicach. Wtedy zaczęło się piekło, szukanie haków na mnie – opowiada kobieta, prosząc o niepodawanie nazwiska.

Była wówczas sekretarką w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej. Twierdzi, że niewybredne uwagi co do tego stroju słyszała często od jego dyrektorki Barbary Jakackiej-Green.

W 2011 roku została przeniesiona do kancelarii ogólnej, podlegała bezpośrednio wicedyrektorce departamentu organizacyjno-administracyjnego Maryli Rzeczyckiej, siostrze poprzedniej przełożonej. Obydwie panie są mocno związane z PSL. – Myślałam, że moje problemy się skończą, bo nie miałam właściwie kontaktu z petentami. Ale było jeszcze gorzej, słyszałam od nowej dyrektorki, że spódnice za długie, za czarne i noszę ręczniki na głowie – mówi kobieta.

Dodaje, że zastrzeżenia do jej stroju miał też sekretarz województwa Bernard Antos. Ten nie przypomina sobie, by rozmawiali na ten temat. – Nie jest istotna przynależność religijna pracownika urzędu marszałkowskiego. Jeżeli chodzi o ubiór, to tylko wymagamy, żeby był schludny. Nie mogę powiedzieć, że ta pani chodziła nieschludnie ubrana – mówi Antos.

– Wyparł z pamięci rozmowy w jego gabinecie? – dziwi się kobieta. – Wzywał mnie i mówił, że ta chustka godzi w godność urzędu. I obiecywał, że jeżeli zdejmę, to będzie dla mnie życzliwy – zapewnia.

Wicedyrektorka Rzeczycka nie chce się wypowiadać i „nie życzy sobie”, aby pisać o niej. – Nie jestem zainteresowana rozmową na temat tej pani. Sprawą zajmują się sąd pracy i prokuratura – uzasadnia.

Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,16082328,Prokuratura_bada__czy_doszlo_do_dyskryminacji_na_tle.html?pelna=tak

 

Skomentuj

